【Newest Updates | 最新博文】

Saturday, September 14, 2013

【TaiPo|大埔】Lam Tsuen River Bridge|林村河橋

September 14, 2013, Saturday
既然大老遠來到大埔,當然不能只看棵願望樹就回家,我通常一個人旅行的時候,就是很喜歡去一個地方,即使我只是為了要看一樣東西才去那邊,我都會覺得那邊附近,一定還會有一些不一樣的景點的。 我很少會早上去了A點,然後下午B點,晚上又C點這樣去趕行程。 所以既然來到大埔這麼遠,當然是要去大埔的市區走走,反正在這裡,我不會怎樣搭巴士回去,所以就看看這個牌子上寫的,看看有沒有到地鐵站的巴士。

✈1
✈2
✈3
“為什麼不用手機,直接按怎樣到達就好?” 我就是個性有些古怪,我就是喜歡這樣的冒險,我試過很多次,都不知道哪裡下車,然後看到人家下車就跟著下車。。。。。。“這樣會很浪費時間去找路啊??” 啊! 要不然我來香港11天幹嘛? 我就是要來散心玩玩,我又不是來趕行程,慢慢的這樣的亂亂玩,才會發現很多東西嘛! 香港我去了很多次,很多人都說“香港很小,你玩不厭嗎?” 我想回一句,我喜歡,還是你喜歡啊? 我就是喜歡香港不行嗎? 我喜歡香港這些路牌,但是這些路牌還真的不能盡信,它指的是方向,沒錯,但是。。。錯的是他們沒有寫下路程有多遠,我的香港第二天就是這樣開始玩的。 了解我的你,一定知道我想要和喜歡看什麼,菜市場? 嗯。。。很多人說“想要了解當地文化,就有去他國的菜市場看看。。。”   嗯。。。。。。我一來真的不喜歡煮飯,二來我真的看不出也了解不出來,要怎樣去知道他人的文化,對我來說還不是一樣賣菜賣東西的地方,只是賣的東西不一樣,還有從小到大都看港劇大,港劇裡面,一定有那幾幕去街市買菜的畫面,我真的沒有要買菜。。。。。。所以我還是去看死物,看物體,看博物館比較適合我,我是博物館人,每個人喜好不同,不要再跟我說“做麼你不要去菜市場/街市走走,了解當地文化?” 或許你看博物館會覺得很悶,但我看博物館會覺得很精彩,這真的不行嗎??

✈4
✈5
✈6
  
✈7
✈8
✈9
✈10
✈11
這條河名叫林村河河水因大雨將上游泥土沖下,變得一片混黃。 我沿途走去的地方是靠近一個公園,名叫康福橋花園,看來是依據橋樑的名字來命名的這個花園的。

✈12
✈13
✈14
✈15
從康福橋走過來也純碎是順路,最後來到太和橋,我就沒有再走過去了,因為我剛剛就用康福橋垮河走過來的,來到拍個照片就走了,因為再走下去就不順路了。

✈16
我唯一沒有去到的橋是錦和橋,因為實在太遠了,真的很不順路,所以我就只好放棄,因為它就跟前兩座橋長得沒什麼不一樣。 我比較起來的是康福橋比較長,錦和橋中等,太和橋最短,而且在Google Map看到的,錦和橋是屬於比較上流的橋,所以河流的水量沒有那麼多,橋的下端只是小小的溝渠罷了!
*********************************************************
English: Since I was already there at TaiPo, I might just walk around at TaiPo Market. For those you don't know TaiPo is at far north of Hong Kong, I went there because of the wishing tree. I took the bus to the TaiPo Fire Station (actually I wasn't sure, because I just get out of the bus when I see a lot of people get down) Almost at every corner of the Hong Kong street, you will easily find the signboard that telling you what's attraction nearby, so what I did is I just pick a destination and follow the signboard to reach. On the way to the railway museum, I passed by this very retro and artistic bridge named Kwong Fuk Bridge, it was built for residents and traders to cross the river easily and expended more for cars to cross. Years goes by it has replaced with "寶鄉橋" (Bo Heong Bridge)and this now only being use for bike and human.

Kwong Fuk Bridge; Tai Wo Bridge
Tai Po, Hong Kong.

1 comment:

  1. What a coincidence! I will be visiting a friend in Tai Po area when I fly to Hong Kong.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Disclaimer

This is a personal blog. All content provided on this blog is for personal informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner As An Unrest Life will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.